OLA ve SLA Arasındaki Fark Nedir?

Yayınlandı: 25 Ekim 2012 / Teknoloji ve Mühendislik
Etiketler:, , , ,

Bilgi teknolojileri sektöründe oldukça yaygın kullanılan iki terim ; OLA ve SLA. Peki nedir bu birbirine benzer iki terimin farkları?

OLA : Operational Level Agreement : Operasyonel Seviye Taahhütnamesi-Anlaşması

SLA : Service Level Agreement : Hizmet Seviye Taahhütnamesi (HST)

SLA basit olarak servis sağlayıcı ile müşteri arasındaki anlaşmadır. OLA ise müşteriyle SLA anlaşması yapmış bir kurumun iç destek grupları (operasyon grupları) arasındaki anlaşmadır.

Yani siz müşteri olarak ISS (İnternet Servis Sağlayıcısı) ile bir sözleşme imzaladınız ve servis sağlayıcı size taahhütte bulundu. Bu SLA dir. Örn : Lease Line arızaları 4-6 saat içinde giderilecektir.

ISS bunun OLA süresini kurum içinde operasyon ekiplerine 4 saat olarak belirler. Yani size 4-6 saati taahhüt etmişken kendi çalışanına der ki; siz bu arızayı 4 saat içinde gidermelisiniz, sizin hedefiniz budur. Özetle OLA şirketin belirlediği kurum içindeki (taşeron, operasyon ekipleri vb.)  operasyonel çözüm süresidir.

Peki ben ISS ile SLA anlaşması yaptım bunun takibi ve ceza durumu hangi kurumun güvencesindedir?

Türkiye’de bunu sağlayan kurum BTK’dır.

Yorum bırakın